Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEvans, Karen
TitelTaking control of their lives?
The Youth, Citizenship and Social Change Project.
QuelleIn: European educational research journal, 1 (2002) 3, S. 497-521Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 40; Tabellen 2; Grafiken 2; Abbildungen 2
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1474-9041
DOI10.2304%2Feerj.2002.1.3.7
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Fragebogenerhebung; Interview; Vergleichsuntersuchung; Entscheidung; Persönlichkeitsentwicklung; Lebensalter; Lebenserfahrung; Soziale Herkunft; Arbeitnehmer; Arbeitsloser; Arbeitslosigkeit; Deutschland; Entscheidung; Erwachsener; Geschlecht; Großbritannien; Hannover; Hoffnung; Interview; Kontrolle; Lebensalter; Leipzig; Student; Berufstätigkeit; Persönlichkeitsentwicklung; Derby; Institutionalisierung; Lebenserfahrung; Soziale Herkunft; Institutionalisierung; Ethnische Gruppe; Nationalität; Zukunftserwartung; Übergang; Geschlecht; Abhängigkeit (Soz); Deutsche Integration; Nationalität; Hoffnung; Arbeitsloser; Arbeitslosigkeit; Berufstätigkeit; Kontrolle; Zukunftserwartung; Ethnische Gruppe; Arbeitnehmer; Erwachsener; Jugendlicher; Student; Derby; Deutschland; Großbritannien; Hannover; Leipzig
AbstractThe question of whether there now exists a period of ' extended dependency' in young people's transitions is central to the 'Youth, Citizenship and Social Change Research Programme'. The project ' Taking Control' aims to understand how young adults experience control and exercise personal agency as they pass through extended periods of transition in education and training, work, unemployment and in their personal lives in selected localities experiencing economic transformation in England and the new Germany. Through a combination of questionnaire survey and group interviews the study has investigated how, in different ways, choice and uncertainty can be important dimensions in young people's biographies in contemporary societies. Their experiences and their futures are not exclusively determined by socialising and structural influences, but also involve elements of subjectivity, choice and agency. The research contributes to understanding of the process involved in becoming 'independent' and 'personally effective' in different settings and has aimed to involve researchers and users (young people, policy-makers and practitioners) in debate about the most effective ways to support transitions in early adult life. While building on methodological approaches and findings of the author's previous Anglo-German research, this research is new and distinctive in its theme of control in the under researched 'young adult' phase (up to 25) and in the inclusion of the post communist society of eastern Germany in the selected localities. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: