Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Mori, Rie |
---|---|
Titel | Entrance examinations and remedial education in Japanese higher education. Gefälligkeitsübersetzung: Aufnahmeprüfungen und Förderbildung im japanischen Hochschulwesen. |
Quelle | In: Higher education, 43 (2002) 1, S. 27-42Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben 17; Tabellen 1; Grafiken 2 |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0018-1560; 1573-174X |
DOI | 10.1023/A:1012999527910 |
Schlagwörter | Test; Testverfahren; Prüfungsordnung; Aufnahmeprüfung; Prüfungsvorbereitung; Prüfungsangst; Lehre; Wettbewerb; Studium; Studentenzahl; Hochschulzugang; Hochschulzulassung; Studienberechtigter; Studieneignung; Übergang Schule - Hochschule; Hochschule; Privathochschule; Anforderung; Kriterium; Kritik; Reform; Student; Ausland; Japan |
Abstract | We are witnesses to two major shifts in Japanese higher education - the changing role of entrance examinations and the growth of remedial education. The universalization of higher education and decreasing numbers of traditional college-age youth are altering long-established notions about entrance examinations and education itself. This article examines the function of entrance examinations at private institutions and outlines the newly established position of remedial education in higher education. (HRK/text adopted). |
Erfasst von | Institut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg; Hochschulrektorenkonferenz, Bonn |
Update | 2004_(CD) |