Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWelle-Strand, Anne; Tjeldvoll, Arild
TitelThe Norwegian unified school - a paradise lost?
QuelleIn: Journal of education policy, 17 (2002) 6, S. 673-686Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 30; Tabellen 2
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0268-0939
SchlagwörterChancengleichheit; Bildungsmanagement; Bildungspolitik; Schulpolitik; Schule; Schulgeschichte; Einheitsschule; Schüler; Schülerleistung; Geschichte (Histor); Ungleichheit; Neoliberalismus; New Public Management; Populismus; Öffentliche Meinung; Privatisierung; Internationaler Vergleich; Kritik; Leistung; Qualität; Qualitätssicherung; Norwegen
AbstractNorway has a legacy of educational policies for equal opportunity in a comprehensive learning environment - envisaged in the model of the Unified School. A peak of success was reached in the third quarter of the 20th Century. Everybody got the opportunity of secondary and tertiary education free of charge. Education had a distinct equalizing effect. In the last quarter of the last century, indications of serious problems started to appear. Research indicated that the Unified School was producing inequality in learning conditions, achievements and opportunities. Problem solving has been attempted along two opposing policy lines: Educational Populism for restoring the Unified School, and New Public Management for creating a Quality School. Justifications for the present policy changes reside in claims about goal conflicts and the alleged dysfunctional effects of welfare state education policies, ideological changes and economic globalization. The Unified School reflects an equality-driven education policy, while the Quality School reform is competitiveness-driven. Because of particularities of Norwegian culture and economy, a residue of concerns with equality can be traced in the present Quality Reform. ( DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: