Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStachowski, Laura L.; Brantmeier, Edward J.
TitelUnderstanding self through the other.
Changes in student teacher perceptions of home culture from immersion in Navajoland and overseas.
QuelleIn: International education, 32 (2002) 1, S. 5-18Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 6; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0160-5429
SchlagwörterKulturkontakt; Einstellung (Psy); Einstellungsänderung; Interkulturelle Kommunikation; Kulturelle Identität; Lehramtsstudent; Lehrerausbildung; Schulpraktikum; Interkulturelles Lernen; Studium; Auslandsstudium; Ausland; USA
AbstractThe Cultural Immersion Project at the Indiana University, Bloomington places student teachers for about 16 weeks 1) in public schools across the Navajo Reservation and 2) overseas in order to give the students experiences to achieve cross-cultural understanding. "One must develop, in part, an understanding of one's own culture in the world system, while seeing to understand the multiple identities and worldviews of others." In the study which is reported here, 30 students from each of the two groups of student teachers "were asked to reflect upon their observations of and encounters with the host culture group members and their experiences in overseas and reservation schools, homes, and communities, in order to illuminate their changing perceptions of their ' home' culture, which for miost of these studetns is 'mainstream' culture in the United States." (DIPF/Bi.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: