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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This paper aims to consolidate the major themes which emerge from the contributions to this special issue on democracy and education. It traces links between democracy in education and wider social formations, and charts possible directions for the process of democratisation. It asks wether such moves are just a "democratic face" to mask economic neo-liberalism, or represent real shifts toward social justice and equality. The paper looks first at the connection between democratisation of schooling and three dimensions of the social structure in a country: the political system and governance; wealth and poverty; and gender relations. ... Secondly, the paper sythesises nine of the emergent processes and avenues for democratisation in education: definitions of democracy; legislation and policy for democracy; decentralisation of education; teacher education; teacher unions and networks; governing bodies and parental participation; students associations an networks; partnerships with outside agencies; and research. The conclusion raises another set of questions about strategy within education, with so much clearly depending on the history of democracy (or its absence) in a country and on what sorts of definitions, networks and allegiances are possible. (DIPF/Orig.)
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0305-0068
Davies, Lynn: Possibilities and limits for democratisation in education. 2002.
2470456
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