Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLipman, Pauline
TitelMaking the global city, making inequality.
The political economy and cultural politics of Chicago school policy.
QuelleIn: American educational research journal, 39 (2002) 2, S. 379-419Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 120
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312; 1935-1011
DOI10.3102/00028312039002379
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Bildungschance; Arbeitsmarkt; Gerechtigkeit; Schüler; Schulpolitik; Schulreform; Wirtschaft; Wirtschaftspolitik; USA; Schulpolitik; Schulreform; Entwicklung; Ethnische Gruppe; Ungleichheit; Globalisierung; Schüler; Gerechtigkeit; Ungleichheit; Globalisierung; Wirtschaft; Wirtschaftspolitik; Arbeitsmarkt; Entwicklung; Rechenschaftslegung; Standard; Zentralisierung; Ethnische Gruppe; Chicago, Ill.; USA
AbstractThis article examines current Chicago school reform in the context of economic restructuring, the drive to become a "global city", and the cultural politics of race. The discussion focuses on high stakes testing and accountability policies and on new, special programs and schools. The analysis is based on data from four qualitative case studies of Chicago elementary schools, school system data on the nature and geographic distribution of differentiated programs and schools, and examination of labor force trends and economic developement policies. Contrary to the discourse of equity that frames Chicago school reform , the author argues that the current policies exacerbate existing race and class inequalities and create new ones. The policies promote unequal educational opportunities and experiences and produce stratified identities with significant implications in Chicago's new, highly stratified work force. As a whole Chicago's reforms support the inherent inequalities of global city developement, gentrification and the displacement of working-class and low-income communities, especially communities of colour. The author argues that education policies are part of a cultural politics of race aimed at the control and regulation of African-American and Latino youth and their communities. The paper concludes with proposals toward the democratic reconstruction of urban education policy. (DIPF/ orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: