Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNiaz, Mansoor
TitelFacilitating conceptual change in students' understanding of electrochemistry.
QuelleIn: International journal of science education, 24 (2002) 4, S. 425-439Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterKognitiver Konflikt; Test; Unterrichtsform; Conceptual Change; Elektrochemie
AbstractThe main objective of this study is to construct a teaching strategy that can facilitate conceptual change in freshman students' understanding of electrochemistry. A major premise of the study is that providing students with the correct response along with alternative responses (teaching experiments) provides a conflicting situation that is conducive towards an equilibration of their cognitive structures. Students in the Experimental group participated in two 'teaching experiments', whereas those in the Control group solved similar problems without the experimental format. Results obtained show that the difference in performance of the experimental and control groups on post-tests 1 and 2 was statistically significant. It is concluded that the 'teaching experiments' facilitated students' understanding of electrochemistry.
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: