Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enColin, Philippe; Chauvet, Francoise; Viennot, Laurence
TitelReading images in optics: students' difficulties and teachers' views.
QuelleIn: International journal of science education, 24 (2002) 3, S. 313-332Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterFragebogen; Methode; Meinung; Lehrer; Lehrerfortbildung; Lehrerverhalten; Bildinterpretation; Optik; Abbildung
AbstractThis paper focuses on difficulties students have in reading images, regarding the understanding of a particular domain, e. g. optics and colour. We concentrated upon what extent teachers were conscious of such difficulties and what they suggested doing to avoid possible pitfalls in this respect. A list of expected obstacles, set up to initiate the study, was shown to be appropriate. It shows that, when they predicted or observed a misunderstanding, the consulted teachers tended to add some elements to a misleading image rather than discussing the symbols that were used, their more or less realistic status and their possible ambiguity. Implications for teacher training and the design of innovative sequences are briefly discussed.
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: