Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSenyshyn, Yaroslav
TitelPerspectives on performance anxiety and their implications for creative teaching.
QuelleIn: Canadian journal of education, 24 (1999) 1, S. 30-41Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 19
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0380-2361
SchlagwörterAngst; Kreativität; Lehrer; Existenzialismus; Kierkegaard, Søren
AbstractThis article provides a conceptual framework for understanding both positive and negative anxiety, drawing on perspectives from existential philosophy and an artistic metaphor in musical performance to examine the implications for creative teaching. All teachers have to cope with anxiety and despair, and yet it is common for them to deny or repress anxiety because it is usually associated with negative experience. Often teachers do not consider the possibility of using anxiety as a positive and creative force in their teaching. The positive side of anxiety and its corollary, the self-knowledge attainable in despair, may lead to a connected, and as it were, harmonious self. An anxiety that takes the form of a peaceful creative yearning may provide unique opportunities for creative teaching in the classroom. The author highlights ways to assist teachers achieve such opportunities. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: