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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Whereas research in L1 reading processes is concerning itself increasingly with basic reading skills and stressing the dependence on data, the didactics of reading for non-natives is still mainly concerned with those processes which are determined by knowledge and expectations. The article proposes that we should differentiate more clearly between the general cognitive processes involved and those processes specific to reading. It is necessary that there should be a different theoretical evaluation of these two types of process. Apart from metacognitive strategies, the paper also deals with inferences. In contrast to the constructivist viewpoint, it is suggested here that it is rather the basic automatic inferential processes that are determining and that the higher level processes of understanding are dependent upon them. The aim of the paper is to determine the characteristics of these processes and their implications for practical foreign language teaching. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2001_(CD)
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0939-7299
Ehlers, Swantje: Zum Wandel in der Lesetheorie und seine Folgen für die Fremdsprachendidaktik. 1999.
2426572
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