Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWaldrip, Bruce G.; Taylor, Peter C.
TitelStandards for cultural contextualization of interpretive research: a Melanesian case.
QuelleIn: International journal of science education, 21 (1999) 3, S. 249-260Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterMelanesien; Kulturabhängigkeit; Weltsicht; Melanesien
AbstractThis paper draws on the personal experiences of an 'outsider' (or Western-oriented) science teacher and science teacher educator who has lived in Melanesian countries for almost a decade. During a recent interpretive research study of the problematic relationship between the traditional worldviews of Melanesian villagers and the official school science views of young Melanesian people, Waldrip became increasingly aware of the importance of conducting culture-sensitive interpretive research. Mindful of the important role, of the outside researchers in providing essential information for the local contextualization of school science curricula, Waldrip proposes a number of culture-sensitive practices, based on Guba and Lincoln's [(1989) Fourth Generation Evaluation (Newbury Park, CA: Sage Publications)] criteria of trustworthiness and authenticity, when working in Melanesian cultural contexts. These practices address issues of initial contact, ownership of knowledge, prolonged engagement, persistent observation, member checks, language and interview process. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: