Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFlores Camacho, Fernando; Gallegos Cazares, Leticia
TitelPartial Possible Models: An Approach to Interpret Students' Physical Representation.
QuelleIn: Science education, 82 (1998) 1, S. 15-29Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Alltagserfahrung; Denkprozess; Kognition; Verstehen; Vorstellung (Psy); Kognition; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Physikunterricht; Schüler; Strömung; Verstehen; Naturwissenschaftliche Bildung; Schüler; Schülerbefragung; Lernprozess; Naturwissenschaftliche Bildung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Druck (Phys); Kartesischer Taucher; Physikunterricht; Strömung
AbstractThis paper shows the construction of conceptual models on pressure and flotation, using high school students' previous ideas on these concepts. The previous ideas were analyzed from answers coming from a questionnaire. We named these models as Partial Possible Models; their construction is based on students' ideas which determine the Constrictor Concepts (concepts that guide the construction of students' inferences) and their Correspondence Rules (relations between concepts) in an inferential semiformalism. These models allow the analysis of studens' ideas about physical phenomena and recognize the inferential structure used by them. Partial Possible Models offer a very useful semiformalism to understand the different students' interpretations on phenomena related with pressure and flotation concepts. The use of these models allowed to determine two students' Possible Partial Models: one for liquids and another for gases. To prove the models' possiblilities on representation and prediction of possible students' inferences in front of specific phenomenological situations, students' interviews on related physical phenomena were analyzed. The students' answers corresponded to the same inferences constructed with the models. Some considerations around the possible use of models in education are addressed. (Autorenreferat übernommen. Copyright John Wiley & Sons, Inc.).
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: