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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Das TEA Teaching - Evaluation - Assessment Symposium fand im März 1998 in Wien statt. In den im Folgenden aufgeführten Artikeln geben Teilnehmer ihre Eindrücke von und Überlegungen zu verschiedenen Tagungsbeiträgen wieder: A. Skinner: Exploring TEA ( Testing - Evaluation - Assessment) in the language classroom (S. 29-30). S. Sweeney: A pilgrim's progress (S. 31-34). A. Eschner: Testing times for the organisers (S. 34-36). P. Häusler-Greenfield: Introductory note (S. 36-37). K. Lach: Exploring testing, evaluation and assessment: impressions of two days at the TEA Symposium (S. 37-40). R. Zeilinger, M. Herles, A. Beer: There's life outside our university!; Alan Davies: Language testing: fashions and passions; A brief history; Charles LaFond: Corporate requirement profiles for business English; Alan Davies: Mark my words - a training video series; Tony Fitzpatrick: The revised stage of two examinations of the International Certificate Conference; Eric M. Brewster: The case of the missing departmental evaluation standard; Annette Capel: The testing and assessment of written English at FCE/ CAE level; Rita Rafajlovicová: Bringing life to testing, bringing testing to life (S. 40-46). B. Kettemann: Jan von Weeren: A critical review of oral-communicative test types (S. 46-47). H. Kaiser: Eric Brewster: The case of the missing departmental evaluation standard (S. 47-50). H. Kaiser, B. Kettemann: Dave Allan: Coursebook tests and assessment packages - added value or just a sales device? (S. 50-52). A. Skinner: Round-table discussion: testing times for teacher training colleges? (S. 52-54). B. Kettemann: Günther Sigott: C-testing in 1998: a resumé (S. 54-55). A. Skinner: Dave Allan: Coursebook tests and assessment packages - added value or just a sales device? (S. 55-57) . A. Skinner: Cyril Weir: Reading in a second or foreign language: not so unitary after all (S. 57-59). A. Skinner: Error analysis and assessment - a 5th class Schularbeit in a Gymnasium (S. 59-61). A. Capel: The testing and assessment of written English at FCE/CAE level (S. 61-62). A. Skinner: Dave Allan: To test or to assess? That is the question (S. 64-66). A. Skinner: Christoph Flügel: Individual multilingualism in Europe. The contribution of the European language portfolio (S. 66-67). A. Skinner: Conclusion of the symposium with Kari Smith and Dave Allan (S. 67-70). (IFS).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
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