Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSkinner, Andrew; Sweeney, Susanne; Eschner, Andrea; Häusler-Greenfield, Patricia; Lach, Karin; Zeilinger, Romana; Herles, Martin; Beer, Axel; Kettemann, Bernhard; Kaiser, Hannah; Matiegka, Ulrike H.; Flügel, Christoph
TitelTheme: Testing, Evaluation and Assessment.
QuelleIn: English language teaching news, (1998) 35, S. 29-70Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEvaluation; Cloze-Test; Test; Lehrerausbildung; Fehleranalyse; Leistungsbeurteilung; Lernerfolgsmessung; Didaktische Grundlageninformation; Lehrwerk; Sprechen; Fremdsprachenunterricht; Übersetzung; Englischunterricht; Lesen; Schreiben; Wirtschaft; Zertifikat; Fachsprache
AbstractDas TEA Teaching - Evaluation - Assessment Symposium fand im März 1998 in Wien statt. In den im Folgenden aufgeführten Artikeln geben Teilnehmer ihre Eindrücke von und Überlegungen zu verschiedenen Tagungsbeiträgen wieder: A. Skinner: Exploring TEA ( Testing - Evaluation - Assessment) in the language classroom (S. 29-30). S. Sweeney: A pilgrim's progress (S. 31-34). A. Eschner: Testing times for the organisers (S. 34-36). P. Häusler-Greenfield: Introductory note (S. 36-37). K. Lach: Exploring testing, evaluation and assessment: impressions of two days at the TEA Symposium (S. 37-40). R. Zeilinger, M. Herles, A. Beer: There's life outside our university!; Alan Davies: Language testing: fashions and passions; A brief history; Charles LaFond: Corporate requirement profiles for business English; Alan Davies: Mark my words - a training video series; Tony Fitzpatrick: The revised stage of two examinations of the International Certificate Conference; Eric M. Brewster: The case of the missing departmental evaluation standard; Annette Capel: The testing and assessment of written English at FCE/ CAE level; Rita Rafajlovicová: Bringing life to testing, bringing testing to life (S. 40-46). B. Kettemann: Jan von Weeren: A critical review of oral-communicative test types (S. 46-47). H. Kaiser: Eric Brewster: The case of the missing departmental evaluation standard (S. 47-50). H. Kaiser, B. Kettemann: Dave Allan: Coursebook tests and assessment packages - added value or just a sales device? (S. 50-52). A. Skinner: Round-table discussion: testing times for teacher training colleges? (S. 52-54). B. Kettemann: Günther Sigott: C-testing in 1998: a resumé (S. 54-55). A. Skinner: Dave Allan: Coursebook tests and assessment packages - added value or just a sales device? (S. 55-57) . A. Skinner: Cyril Weir: Reading in a second or foreign language: not so unitary after all (S. 57-59). A. Skinner: Error analysis and assessment - a 5th class Schularbeit in a Gymnasium (S. 59-61). A. Capel: The testing and assessment of written English at FCE/CAE level (S. 61-62). A. Skinner: Dave Allan: To test or to assess? That is the question (S. 64-66). A. Skinner: Christoph Flügel: Individual multilingualism in Europe. The contribution of the European language portfolio (S. 66-67). A. Skinner: Conclusion of the symposium with Kari Smith and Dave Allan (S. 67-70). (IFS).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "English language teaching news" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)


Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: