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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The study examines aspects of communicative classroom discourse that may effect the potential of recasts to be noticed as negative evidence by young second language learners. The database comprises transcripts of over 18 hours of interaction recorded during 27 lessons in 4 immersion classrooms at the primary level. The 377 recasts in the database have been classified according to their pragmatic functions in classroom discourse and then compared to the teachers' even more frequent use of noncorrective repetition. Findings reveal that recasts and noncorrective repetition fulfill identical functions distributed in equal proportions and, furthermore, that teachers frequently use positive feedback to express approval of the content of learners' messages, irrespective of well-formedness, to accompany, also in equal proportions, recasts, noncorrective repetition, and even topic-continuation moves following errors. The findings suggest that, from the perspective of both learners and teachers, the corrective reformulations entailed in recasts may easily be overridden by their functional properties in meaning-oriented classrooms. (Verlag).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2000_(CD)
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0272-2631
Lyster, Roy: Recasts, repetition, and ambiguity in L2 classroom discourse. 1998.
2402821
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