Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFretlöh-Thomas, Sigrid
Titel'Education for democracy': a new analysis of an example of intercultural influence.
QuelleIn: Oxford review of education, 24 (1998) 3, S. 379-403Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 65
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-4985
SchlagwörterDemokratische Bildung; Bildungsgeschichte; Interkulturelle Kommunikation; Bildungspolitik; Erwachsenenbildung; Hochschulreform; Bildungspolitik; Demokratisierung; Volkshochschule; Besatzungsmacht; Umerziehung; Umerziehung; Demokratisierung; Hochschulreform; Erwachsenenbildung; Volkshochschule; Durchführung; Besatzungsmacht; Deutschland-Britische Besatzungszone
AbstractPost-war Germany presented a unique example of a country with a strong cultural and educational tradition which was in need of democratisation. As one of the occupying powers, the British saw educational reform as a key element to this. Their idea of 'education for democracy' gave rise to a controversy concerning 're-education' versus ' educational reconstruction', which is analysed in this article, hereby revealing basic assumptions and aims. Universities were intended as a major area for reform in the New Germany. It is seen that the initial British role of strict control was quickly transformed into an advisory and supportive function, for which the involvement of the British University Officers was vital. An example of a well meaning but failed implementation of change, i.e. the 1947 AUT [Association of University Teachers] delegation, is contrasted with the work of the University Reform Commission of 1948. The latter laid the foundations for a new start, recommending in particular stronger links between universities and adult education. Some examples of these are brought out here. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Oxford review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: