Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLevacic, Rosalind; Hardmann, Jason
TitelCompeting for resources.
The impact of social disadvantage and other factors on English secondary schools' financial performance.
QuelleIn: Oxford review of education, 24 (1998) 3, S. 303-328Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 25; Tabellen 13; Grafiken 5; dokumentarischer Anhang
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-4985
SchlagwörterLängsschnittuntersuchung; Soziale Benachteiligung; England; Finanzierung; Großbritannien; Längsschnittuntersuchung; Marktwirtschaft; Schüler; Schule; Statistik; Wettbewerb; Schulleistung; Leistung; Schülerzahl; Schule; Schülerzahl; Sekundarschule; Schüler; Schulleistung; Schülerleistung; Etat; Finanzierung; Marktwirtschaft; Wettbewerb; Statistik; Leistung; Benachteiligtes Kind; England; Großbritannien
AbstractThe 1988 Education Reform Act introduced a schools' quasi-market intended to reward schools financially for recruiting pupils and to give them a financial incentive for 'good' educational performance. The paper examines this linkage by analysing data on financial performance for over 300 English Local Education Authority (LEA) and Grant Maintained ( GM) secondary schools from 1990/91 to 1995/96, correcting for inflation and changes in LEA delegation ratios. On average over 6 LEA areas, real school budget per pupil declined by 0.6 % a year while examination performance at GSCE improved. Statistical analysis shows that while changes in pupil numbers is the most important variable explaining school budget change, half as much is explained by variations in LEA and government financial policy, thus weakening market incentives. It was also found that the proportion of socially disadvantaged pupils ... is associated with a loss of pupils over time and hence a decline in budget. GM status had no discernible effect on pupil recruitment, once social disadvantage and other explanatory variables were taken into account. ( DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Oxford review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: