Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMortimer, Eduardo Fleury
TitelMultivoicedness and univocality in classroom discourse: an example from theory of matter.
QuelleIn: International journal of science education, 20 (1998) 1, S. 67-82Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterBedeutungsentwicklung; Begriffsbildung; Vorstellung (Psy); Atom; Begriffsbildung; Schüler; Teilchenmodell; Schüler; Gesprächsanalyse; Klassengespräch; Atom; Teilchenmodell
AbstractThe analyses of talk amongst students in three episodes, video recorded from a teaching sequence on the particle model for Brazilian students (age 14-15) is presented. The analysis has two dimensions: the discoursive dimension is an attempt to understand how meanings are constructed in the classroom as a result of discoursive interactions; the conceptual dimension comprises the description of the patterns of evolution of ideas of matter based on the notion of a conceptual profile of matter, in which conceptual and historical features of the atom concept are profiled with pupils' and adolescents' ideas on atomism. From the students talk we can hear the interaction among different 'voices', representing different zones of a conceptual profile of matter. In this interaction, the students resort to both ' authorative' and 'internally persuasive' discourses. The analysis emphasizes the role of these two types of discourse and of epistemological and ontological obstacles in the construction of scientific meanings in the classroom. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: