Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoylan, Colin; McSwan, David
TitelLong-staying rural teachers: Who are they?
QuelleIn: Australian journal of education, 42 (1998) 1, S. 49-65Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 42
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-9441
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Persönlichkeit; Zufriedenheit; Schule; Lehrer; Ländlicher Raum; Gemeinde (Kommune); Arbeit; Berufsethos; Australien
AbstractLittle attention has been given to long-staying rural teachers and why they are satisfied to stay in locations which others in the profession find disagreable. This report analyses available studies and, among other things, reveals much variation in the definition of 'long- staying'. A survey was administered to 427 long-staying rural teachers, teachers who had been in their current school for at least six years and were not planning to move within twelve months. It sought information on professional pre-and inservice education, satisfaction, commitment and community. There emerged a profile of a professionally satisfied, community integrated, family oriented teacher who enjoyed the rural lifestyle and environment. The results carry strong messages for teacher education and teacher selection processes. ( DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: