Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchauble, Leona; Bartlett, Karol
TitelConstructing a Science Gallery for Children and Families: The Role of Research in an Innovative Design Process.
QuelleIn: Science education, 81 (1997) 6, S. 781-793Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterAllgemeinbildung; Denkprozess; Kognition; Kognitive Entwicklungspsychologie; Verstehen; Vorstellung (Psy); Grundschule; Schüler; Lernprozess; Modellbildung; Außerschulischer Lernort; Museumspädagogik; Conceptual Change; Naturwissenschaftlich-technischer Unterricht; Naturwissenschaftliche Bildung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Konstruktivismus; Modell; Museum
AbstractWe describe the role of research in designing ScienceWorks, an innovative gallery at The Children's Museum of Indianapolis. The gallery, intended for 6-10-year-old children and their families, was constructed on the basis of existing and new research concerning how children think and learn about science. The gallery is atypical in several respects, but perhaps most fundamentally in its overarching agenda, to foster children's understanding. Each major component in the gallery contains a broad array of activities to support learning for casual visitors, but also includes opportunities for successively deeper levels of learning and engagement. Existing research on science learning was reviewed to develop the theoretical framework that guided the design process. Moreover, research informed the development of each of the major gallery components and its associated learning activities. Current ongoing research focuses on identifying effective forms of mediation in the gallery, which is more accurately conceived as a collection of tools for supporting children's learning at various levels of engagement, than as a series of stand-alone "exhibits." (Autorenreferat übernommen. Copyright John Wiley & Sons, Inc.).
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: