Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Little, David |
---|---|
Titel | Learner autonomy in the foreign language classroom: theoretical foundations and some essentials of pedagogical practice. |
Quelle | In: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, 8 (1997) 2, S. 227-244 |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0939-7299 |
Schlagwörter | Kognitionspsychologie; Lehrerrolle; Lernprozess; Didaktische Grundlageninformation; Gruppenarbeit; Lernerorientierung; Projektmethode; Prozessorientierung; Selbsttätigkeit; Fossilisation; Psycholinguistik; Spracherwerb; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Selbstkontrolle |
Abstract | The article is concerned with the theory and practice of learner autonomy in the foreign language classroom. It begins with a working definition of learner autonomy and a warning against the dangers of fossilization and trivialization. It then proposes that autonomy is not only the goal of developmental learning but one of its determining characteristics, and explores the implications of this argument for second language pedagogy. The article concludes by describing the essential elements of a foreign language pedagogy designed to foster the development of learner autonomy. (Verlag, adapt.). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 1999_(CD) |