Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Finkbeiner, Claudia |
---|---|
Titel | Zur affektiven und kognitiven Dimension beim Lesen: Bericht von einer Untersuchung zum Zusammenwirken von Interessen und Lernstrategien. |
Quelle | In: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, 8 (1997) 2, S. 197-212 |
Beigaben | Anmerkungen |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0939-7299 |
Schlagwörter | Fragebogen; Interview; Einstellung (Psy); Introspektion; Verstehen; Affektives Lernen; Interesse; Kognitives Lernen; Didaktische Grundlageninformation; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Lesen; Leseverstehen; Forschungsprojekt |
Abstract | The article describes an empirical study that aims at examining the interaction of learning strategies and interests in text comprehension processes, particularly in the field of institutional foreign language learning. This essay focusses on one particular part of the rather complex triangulated research design: it shows the theoretical grounds on which two questionnaires were developed in order to elicit readers learning strategies and interests. First preliminary results are given. (Verlag). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 1999_(CD) |