Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEvans, John; Pellegrini, Anthony
TitelSurplus energy theory.
An enduring but inadequate justification for school breaktime.
QuelleIn: Educational review, 49 (1997) 3, S. 229-236Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 36
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1911
SchlagwörterMotorik; Australien; Großbritannien; Motorik; Schüler; Schulpause; USA; Internationaler Vergleich; Schulpause; Schüler; Motorische Unruhe; Internationaler Vergleich; Australien; Großbritannien; USA
AbstractBreaktimes have long been part of the school day and often justified on the basis that children need to go outside to play in order to release surplus energy presumed to be built up as a consequence of prolonged sitting in class. This paper looks first at the origins of this theory and then points to evidence that it is still used as a rationale for breaktime in schools in the UK, USA and Australia. A citique of the theory follows which shows that it has very little foundation when one looks closely at what children actually do in the playground at breaktimes. Alternative explanations are offered as to the restlessness and inattentiveness which teachers claim is evidence of the need for a break. The article concludes by offering reasons based on recent research as to why breaktimes are important for both teachers and children and should be retained in schools. (DIPF/ orig.abstract)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: