Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Sebring, Penny B.; Bryk, Anthony |
---|---|
Titel | Vorgeschichte und bisherige Ergebnisse der Schulreform in Chicago. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 50 (1997) 2, S. 171-188Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben 25 |
Sprache | deutsch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Empirische Untersuchung; Soziale Beziehung; Finanzierung; Grundschule; Kooperation; Lehrer; Management; Schüler; Schulleitung; Schulreform; Schulverwaltung; Hochschule; Schulleistung; USA; Schulreform; Bildungsforschung; Mitbestimmung; Schulentwicklung; Elternarbeit; Leistung; Schulsystem; Schulgesetz; Schulentwicklung; Schulleitung; Schulverwaltung; Grundschule; Lehrer; Schüler; Schulleistung; Schülerleistung; Mitbestimmung; Finanzierung; Management; Hochschule; Elternarbeit; Kooperation; Leistung; Chicago, Ill.; USA |
Abstract | This paper reports the results of a study of school reform in Chicago. To free schools from bureaucratic inertia and to reclaim initiative for parents and teachers, Chicago school reformers five years ago began an experiment in radical decentralization by giving "local school councils" an unprecedented amount of authority over individual schools. A survey of teacher perception of results to date shows progree in some areas, especially elementary schools, as well as continued need for improvement in others. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1998_(CD) |