Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTomlinson, Stephen
TitelPhrenology, education and the politics of human nature.
The thought and influence of George Combe.
QuelleIn: History of education, 26 (1997) 1, S. 1-22Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0046-760X
SchlagwörterBildungstheorie; Erziehung; Pädagogik vom Kinde aus; Bildungsprozess; Erziehungsstil; Bildungsgeschichte; Gesellschaft; Kind; Schulkritik; Erkenntnis; Lehrplan; Kraniologie; Mensch; Geschichte (Histor); Naturgesetz; Sozialphilosophie; 19. Jahrhundert; Kritik; Unterschicht; Combe, George
AbstractThe intention of this articel is to describe the thought and influence of George Combe, because he was one of the most influential reformers in early Victorian Britain. His efforts to raise thequality of life for the working poor through mass education and the ethic of self- improvement inspired many prominent figures and millions of ordinary people. He articulated a clear and concise Baconian philosophy of progress: scientific knowledge of ourselves,the world and society can be the instrument of human betterment. Combe mounted a comprehensive attack on the classical curriculum and the culture of terror that supported it. By focusing on the laws governing the child's mind, he made a powerful case for Pestalozzian pedagogy and the training of teachers with a scientific understanding of human development.
Erfasst vonBBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung des DIPF, Berlin
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "History of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: