Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenTawil, Sobhi (Hrsg.)
InstitutionInternational Bureau of Education
TitelEducational destruction and reconstruction in disrupted societies.
Final report and case studies of the workshop, 15-16 May 1997, Geneva, Switzerland.
QuelleGeneva: IBE (1997), 64 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
SchlagwörterBildung; Bildungsdefizit; Soziale Ungleichheit; Gewalt; Konflikt; Konfliktpsychologie; Bildungspolitik; Erziehungseinstellung; Öffentliche Schule; Entwicklungshilfe; Internationale Zusammenarbeit; Kulturkonflikt; Beschäftigungspolitik; Intervention; Konferenzschrift; Modernisierung; Verständigung; Flüchtling; Kambodscha; Kolumbien; Palästina; Sierra Leone
AbstractThe workshop brought together researchers, national education officials and representatives of donor agencies in an attempt to address [the role of education and its challenges in conflict situations] in both a retrospective and perspective approach. The work of the group centred on four case studies chosen so as to represent crisis situations of entirely different natures from various regions in the South (Cambodia, Colombia, Palestine and Sierra Leone). The general objectives of the workshop included: 1. Re-situate current educational concerns pertaining to conflict and crisis situations in a socio- historical perspective. 2. Identifying the different types of conflict situations (causes, nature of conflict, duration, resolution...) and the role of education at various phases before, during, and after such conflicts (cause, prevention, preparedness, coping mechanisms, relief, rehabilitation, reconstruction). 3. Exchanging views between national researchers, government officials, and representatives of both public and private development aid agencies on their respective analyses of the role of education and training in crisis situations and the appropriateness of current intervention strategies. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: