Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Farmer, Edgar I. |
---|---|
Titel | Global trends in the workplace: impressions of workforce education systems. |
Quelle | Aus: Lasonen, Johanna (Hrsg.): IVETA ninetyseven, conference proceedings. The challenges of the 21st century for vocational education and training. Jyväskylä: Inst. for Educational Research (1997) S. 57-62 |
Beigaben | Literaturangaben 7 |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
Schlagwörter | Evaluation; Erwartung; Jugend; Berufsausbildung; Deutschland; Erwartung; Frankreich; Großbritannien; Jugend; Evaluation; Weiterbildung; Internationaler Vergleich; Selbstständiges Lernen; Ausbildungsniveau; Berufsausbildung; Weiterbildung; Internationaler Vergleich; Konferenzschrift; Konferenzschrift; Deutschland; Frankreich; Großbritannien |
Abstract | This paper presents the results of an experiential and self-directed learning project which was launched in order to acquire a better understanding of how educators and leaders in Britain, France and Germany prepare students to make the transition from school to the workplace. The following learning activities were reviewed: 1) participants' learning contracts; 2) journal notes of daily events, and 3) an evaluation instrument. (DIPF/St.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2001_(CD) |