Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Gräber, Wolfgang (Hrsg.); u.a. |
---|---|
Institution | Christian-Albrechts-Universität zu Kiel / Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften |
Titel | Scientific literacy. An international symposium. |
Quelle | Kiel: IPN (1997), 480 S. |
Reihe | IPN-Schriftenreihe. 154 |
Beigaben | Literaturangaben |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 3-89088-109-2 |
Schlagwörter | Sekundarbereich; Lehrerausbildung; Schüler; Schülerleistung; Wissenschaftsorientierter Unterricht; Unterrichtsinhalt; Unterrichtsmethode; Fachdidaktik; Biologieunterricht; Chemieunterricht; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Konferenzschrift; Leistung; Deutschland; Großbritannien; USA |
Abstract | The 26 contributions to the symposium which are published in this paper "examined the meaning of scientific literacy (sl) as an educational goal for secondary school students, its current status in secondary school science classes, impediments to achievement of sl, and what can be done to help more secondary school students achieve higher levels of sl". Six thematic areas were discussed: "Definitions of sl; the current state sl research; imparting values for sl: obstacles to more sl; practice- oriented approaches to sl; teacher training and sl". (DIPF/Bi.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2000_(CD) |