Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Knoll, Joachim H. |
---|---|
Titel | From literacy to functional literacy. |
Quelle | Aus: Vergleichende Erziehungswissenschaft. Köln: Böhlau (1997) S. 344-358 |
Beigaben | Literaturangaben 45 |
Sprache | englisch; deutsche Zusammenfassung; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
Schlagwörter | Entwicklungsland; Erwachsenenbildung; Alphabetisierung; Analphabetismus; Internationaler Vergleich; UNESCO (Organisation der Vereinten Nationen für Bildung, Wissenschaft, Kultur und Kommunikation); Erwachsener; Ghana |
Abstract | Illiteracy is recognised as a problem that concerns both developing and industrialised countries. Consequently UNESCO has taken up the issue and attempts to eradicate illiteracy. The article outlines the development of literacy with particular emphasis on the discussion of different approaches. Definitions and present trends are mentioned, taken from relevant documents such as the, Recommendation on the Development of Adult Education" or the, World Declaration on Education for All". Finally some facts and figures are presented to illustrate the current situation in Ghana. (DIPF/orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1999_(CD) |