Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBirke, Barbara; Spours, Ken
TitelReforms and their influence on educational systems.
QuelleAus: Lasonen, Johanna (Hrsg.): Reforming upper secondary education in Europe. Surveys of strategies for post-16 education to improve the parity of esteem for initial vocational education in eight european educational systems. Jyväskylä: Inst. for Educational Research, Univ. (1997) S. 265-270Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 1; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterBildungssystem; Bildungsreform; Projekt; Berufsausbildung; Qualifikation; Ausbildungsmodul; Hochschulbildung; Internationaler Vergleich; Dezentralisierung; Modell; Zentralisierung; Europäische Union; LEONARDO (Förderung kohärenter Entwicklung beruflicher Bildung); Deutschland; Finnland; Frankreich; Großbritannien; Norwegen; Schweden; Österreich
AbstractSince the start of the Post-16 Strategies Project, four basic reforming strategies have been identified in relation to developing the parity of esteem of vocational education: vocational enhancement; mutual enrichment; linkages; unification. It is now being argued that there may be a relationship between the type of strategy being persued and the type of system in which it is being used. 1. Unification may be easier in school-based systems (particularly small systems); 2. Enhancement of vocational education is a dominant feature of reforms in work-based training systems though it may be also present in other systems; 3. Mutual enrichment could be regarded as a more advanced stage in the development of unified systems where the emphasis is on pedagogic development rather than on certification as the instrument of reform; 4. Linkages may be a strategy of change in systems which have had high-status academic routes, not so distinct vocational systems and larger and more complex education and training systems. (DIPF/ Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: