Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAndersen, Kjell
TitelNorwegian upper secondary reforms in academic/general and vocational education in the 1990s.
QuelleAus: Lasonen, Johanna (Hrsg.): Reforming upper secondary education in Europe. Surveys of strategies for post-16 education to improve the parity of esteem for initial vocational education in eight european educational systems. Jyväskylä: Inst. for Educational Research, Univ. (1997) S. 171-185Verfügbarkeit 
BeigabenGrafiken 3; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterNorwegen; Organisation; Bildungssystem; Schulreform; Bildungssystem; Schulreform; Projekt; Allgemein bildende Schule; Allgemein bildende Schule; Sekundarstufe II; Projekt; Berufsbildendes Schulwesen; Organisation; LEONARDO (Förderung kohärenter Entwicklung beruflicher Bildung); Norwegen
AbstractIn this report a short summary will first be given of selected main features in the development of the academic/general and vocational aspects of post-16 education and training in Norway. The report will then focus on the background for the recent major national reforms of education of this type, and finally give an account of the structure and organisation of upper secondary education in Norway today. The most recent national reform of Norwegian upper secondary education, "Reform-94", was set in motion as students started upper secondary school in the autumn of 1994... As the report will illustrate, it is especially the vocational education sector of the upper secondary school that has been the focal point of attention and debate. It is therefore quite natural that this report on post-16 education in Norway concentrates on the background of this particular reform and the specific organisation of the upper secondary school that resulted in such marked consequences. It is in the context of the new upper secondary school established in Norway that the Post-16 Strategies Project is of great significance. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: