Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLevrat, René; Lazar, Anne
TitelPost-16 strategies and the French national reform of the upper secondary school.
QuelleAus: Lasonen, Johanna (Hrsg.): Reforming upper secondary education in Europe. Surveys of strategies for post-16 education to improve the parity of esteem for initial vocational education in eight european educational systems. Jyväskylä: Inst. for Educational Research, Univ. (1997) S. 133-143Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterBildungsreform; Allgemein bildende Schule; Sekundarstufe II; Curriculumentwicklung; Arbeitswelt; Berufsausbildung; Arbeitsmarkt; Qualifikation; Berufsbildendes Schulwesen; Berufsschule; Zertifikat; Betrieb; Europäische Union; LEONARDO (Förderung kohärenter Entwicklung beruflicher Bildung); Frankreich
AbstractThis paper brings together some considerations related with the six themes defined during the workshop of the Post-16 Strategies Project held at the University of Jyväskylä in February 1996. The first section, on parity of esteem, addresses two adaptive responses of the French educational system. The first part of the section focuses on the reform of upper secondary education, the second part on the implementation of a new diploma created initially on the recommendation of employers in 1985, the Vocational Baccaleureate. The second section on reform and the labour market context discusses issues related with the great changes that have taken place in the French service sector in the last few decades while the third section on reform and the educational system gives a summary of some relevant topics linked with the reform of the French educational system. The fourth section, which discusses linking between schools and working life, presents some issues concerning the nature of the links between lycées and SME (small and medium-sized enterprises). The fifth section on teachers' co-operation in support of the reforms is summarized in a few points, and the final section provides an overview of the French context for the flexibility of student programmes. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: