Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCobern, William W.
TitelWorldview Theory and Conceptual Change in Science Education.
QuelleIn: Science education, 80 (1996) 5, S. 579-610Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterAlltagserfahrung; Gesellschaft; Vorstellung (Psy); Gesellschaft; Philosophie; Physikunterricht; Schüler; Glaube; Wissenschaftsphilosophie; Schüler; Wissenschaftsphilosophie; Physikunterricht; Glaube; Philosophie
AbstractConceptual Change is simple idea. If students are given an opportunity to construct scientifically orthodox conceptions, if they then come to see that these conceptions are more intelligible, plausible, and fruitful than other conceptions, the students will change their conceptions for scientific ones. This rationalistic view is embedded in a narrowly conceived notion of the role knowledge plays in an individual's life and fails to recognize that students' everyday conceptions differ from science because they serve a different purpose. Conceptual change instruction is intended to foster a scientific view of the world. This goal is wrong-headed. Science needs to be joined with the other school disciplines in the common goal of developing student worldviews of which science is one articulated component. Conceptual change should become more plausible for students when they have been invited to a discourse on what are the important questions of life, what are the various answers, and what does science have to contribute to the common human quest for a meaningful life. (Autorenreferat übernommen. Copyright John Wiley & Sons, Inc.).
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: