Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMeredyth, Denise
TitelThe failure of assessment: critical responses to the ASAT debate.
QuelleIn: Australian journal of education, 38 (1994) 1, S. 56-77Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 87
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-9441
SchlagwörterMethode; Schüler; Leistungsmessung; Australien
AbstractCritical educational commentary on the problem of assessment has attempted to apply political and philosophical coherence to a dispersed collection of problems, by representing the field as polarised by absolute oppositions of principle. This paper attempts to set aside these global formulations, arguing that they bear little relation to the more piecemeal elements of the problems endemic to the modern apparatus of assessment. Drawing on recent Foucaultian work on Australian education, it explores these arguments via a case study of debates on the Australian Scholastic Aptitude Test (ASAT) and gender equity in the Australian Capital Territory. The conundrums arising from this example are treated as suggestive of some limitations of current forms of educational critique. (DIPF/Abstract übernommen)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1997_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: