Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMannathoko, Changu
TitelDemocracy in the management of teacher education in Botswana.
QuelleIn: British journal of sociology of education, 15 (1994) 4, S. 481-495Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 27; Tabellen 2
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0142-5692
SchlagwörterLehrerin; Lehrerausbildung; Demokratie; Demokratisierung; Ausbildungsstätte; Hochschule; Institution
AbstractTwenty-seven years of uninterrupted democratic government in Botswana have produced political stability and an economic boom in the 1980s. The economic boom is gradually ebbing away and the democracy is showing signs of weakening in the early 1990s. In this paper I argue that the reason why democracy is under threat is because the evolution of democracy at the macro-level has not been matched by a concomitant development of democracy at micro levels - in institutions such as schools, colleges, the university and in civil society. In arguing that democracy is relevant for analysing teacher education management in Botswana, the paper sets out to investigate whether this principle of democracy is being translated into the management policies and practices of teacher education institutions on the ground. (DIPF/Abstract uebernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British journal of sociology of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: