Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHobson, Peter; Edwards, John
TitelA liberal education rationale for studies of religion programs and its application to courses in three Australian states.
QuelleIn: Australian journal of education, 38 (1994) 3, S. 282-299Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 23
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-9441
SchlagwörterBildung; Sekundarschule; Curriculum; Religionssoziologie; Religionsunterricht; Religion; Australien
AbstractBy 1992, all Australian states offered religious studies as a matriculation subject in response to a growing community perception of its importance. The rationale for offering these courses has been strongly promoted in terms of their educational value rather than for any intention to proselytise or promote commitment to faith. We argue that the rationale for studies of religion is best situated within the liberal education tradition. What also needs to be asked in relation to these courses is the extent to which they identify three significant philosophical issues arising in the study of religion: scepticism, exclusivity and relativism. This article applies these criteria in an assessment of studies of religion courses in New South Wales, Queensland, and Victoria. (DIPF/Abstract uebernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: