Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTaylor, Edward W.
TitelThe need to rethink adult education for women in Tanzania.
QuelleIn: International education, 23 (1994) 2, S. 30-45Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 21
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0160-5429
SchlagwörterLandfamilie; Frau; Geschlechterrolle; Diskriminierung; Erwachsenenbildung; Frauenbildung; Tansania
AbstractThe author intends to "critically reflect the oppression of women in Tanzania." The rural women "live in a patrimonial society with a rigid sexual division of labour. ... Men allocate land to women for family farming, since most men consider subsistence farming as 'women's work'. .. . Women are dominated by their husbands and are discouraged from participating in politics or national issues". Educational programs for women have been developed but the author means that little progess has been made and that "adult education programs perpetuate oppression". In the light of critical education theory the article regards four areas of oppression: 1) multiplicity of women's roles, 2) family wage, 3) the nature of women's work and 4) generational inferiority that is compounded through the various educational programs. (DIPF/Bi.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1995_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: