Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelAchieving quality.
Final report of the Educational Quality Indicators Initiative.
QuelleEdmonton, Alberta: Alberta Education (1993), VI, 153 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-7732-0838-0
SchlagwörterBildung; Evaluation; Affektive Entwicklung; Emotionale Erziehung; Verhalten; Alberta; Bewertung; Bildung; Kanada; Lehrer; Lernen; Mathematikunterricht; Qualität; Bildungssystem; Schülerbeurteilung; Unterricht; Verhalten; Bildungssystem; Evaluation; Schulprogramm; Projekt; Lernerfolg; Indikator; Affektive Entwicklung; Schulsystem; Schulprofil; Schulprogramm; Lehrer; Lernerfolg; Schülerbeurteilung; Schülerleistung; Lernen; Soziale Kompetenz; Unterricht; Indikator; Projekt; Mathematikunterricht; Bildungsindikator; Bewertung; Qualität; Rechenschaftslegung; Alberta; Kanada
AbstractThis report provides information on the Educational Quality Indicators (EQI) initiative, a 3-year collaboration between Alberta Education and 12 school jurisdictions to develop indicator systems that measure the success of the educational enterprise. Its goal was to assist the provincial government and school jurisdictions in providing better information to improve planning, policy and decision making. Towards this end, ten concurrent collaborative action research projects were initiated in 1989 and concluded in 1992. Each project focused on specific aspects of educational improvement and accountability. The projects can be grouped into three major areas: system accountability, teaching and learning, and alternative student assessment strategies. The projects developed indicator systems that include a broad range of outcomes, methods to collect, analyze and interpret data, and ways to report and communicate the information to different audiences. This report summarizes the EQI initiative and each of the 10 projects. A final chapter summarizes the major accomplishments, proposes potential provincial indicators, and suggests further steps for expanding the use of indicators in school jurisdictions in Alberta. Figures, tables, and references accompany the project descriptions. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: