Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Byram, Michael (Hrsg.); Leman, Johan (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Bicultural and trilingual education: The foyer modell in Bruxells. |
Quelle | Clevedon: Multilingual Matters (1990), 158 S. |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-85359-044-4 |
Schlagwörter | Kulturelle Identität; Belgien; Brüssel; Kulturelle Identität; Mehrsprachigkeit; Modell; Projekt; Muttersprachlicher Unterricht; Ausländerpädagogik; Ausländerpädagogik; Projekt; Bilingualer Unterricht; Mehrsprachigkeit; Muttersprachlicher Unterricht; Modell; Belgien; Brüssel |
Abstract | Das Buch stellt eine Beschreibung und Evaluation des Foyer Modells von bi- und trilingualer Erziehung dar, das in dem multilingualen Kontext von Brüssel entstand. Es enthält folgende Kapitel: Multilingualism as norm, monolingualism as exception: the Foyer Model in Brussel; Linguistic evaluation of Dutch as a third language; Language in immigration: creativity and linguistic mobility; Mother tongue literacy and the "shaping" knowledge: the experience of the Italian children; Return to the home country: the "necessary dream" in ethnic identity; Linguistic correction and semantic skills in the Spanish children; language and the teaching of mathematics to Turkish children; Teachers and pupils: the significance of cultural identity; Structural change: from monocultural to bicultural schools; Looking to the future. |
Erfasst von | Landesinstitut für Schule, Soest |
Update | 1998_(CD) |