Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPrice, Susan
TitelAsking for information: Opening and closing sequences in real life and textbook dialogues.
Quelle(1988), 10 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterKommunikation; Interaktion; Lehrbuchdialog; Diskursanalyse; Sprachnorm; Text; Textsorte; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Zweitsprachenerwerb; Authentizität; Dialog; Kontrastierung; Telefon; Erwachsener
AbstractA study investigates how asking-for-information interactions are managed in actual talk and how they are represented in textbooks for learners of English as a second language (ESL). Data are confined to opening and closing sequences in interactions, and are derived from 60 real-life and 60 textbook dialogue interactions. The real-life interactions took place at a university information desk and in calls to the Port Authority of New York for transportation information. Textbook interactions were intended for adult learners. Three features of the opening and closing sequences were examined: (1) average utterance length in turns and the percentage of the overall dialogue that is opening- or closing-related; (2) the number and percentage of politeness markers; and (3) one-part and two-part interactions for greetings and leavetakings. Analysis suggests that significant differences exist between real-life and textbook dialogue characteristics. In addition, important differences between telephone and face-to-face interactions in information requests were found, and, therefore, the reliability of telephone data for drawing conclusions about conversation in general is called into question.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: