Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNew York City Board of Education (Brooklyn, NY). Div. of Curriculum and Instruction
TitelCheckpoint A-French. Course of study in foreign languages.
Quelle(1987), 125 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterCurriculum; Fremdsprache; Fremdsprachenunterricht; Kommunikative Kompetenz; Simulation; Spanischunterricht; Sprachkompetenz; Französisch; Italienisch; Wortschatz; Wortfeld; Anfangsunterricht; Sachtext; Sekundarschule; Methodik; Curriculum; Anfangsunterricht; Lehrprogrammentwicklung; Funktional-notionaler Ansatz; Kommunikative Kompetenz; Sachtext; Sprachkompetenz; Wortfeld; Wortschatz; Wortschatzarbeit; Fremdsprache; Fremdsprachenkurs; Fremdsprachenunterricht; Sachfeld; Französisch; Italienisch; Spanischunterricht; Zweitsprachenerwerb; Simulation
AbstractThe New York City schools' syllabus for the first year of high school French instruction outlines a communicative curriculum conforming to state standards of preparation for state language proficiency examinations. The syllabus begins with an introductory section that describes the objectives and approach used and provides suggestions for integrating the outline into program design. The curriculum focuses on communicative situations, functions, and proficiencies. The guide then charts a variety of content topics and subtopics, each with suggested simulated situations and the corresponding functions, thematic vocabulary, thematic structures, and related structures to be taught. Topics include greetings, giving and requesting personal information, personal identification, physical characteristics, psychological characteristics, house and home, rooms and other lodging elements, family life, community and neighborhood, physical environment, climate and weather, quality of environment, food and meal-taking, health and welfare, school, employment, leisure activities, public and private services, shopping, travel, and current events. Analogous syllabi for Spanish and Italian instruction are given in Checkpoint A-Spanish. Second language curriculum (1988) and Checkpoint A and B-Italian. Second language curriculum (1988).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: