Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKielblock, Stephan
TitelProgram implementation and effectiveness of extracurricular activities. An investigation of different student perceptions in two German all-day schools.
QuelleIn: International journal for research on extended education, 3 (2015) 2, S. 79-98
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2196-3673; 2196-7423
DOI10.25656/01:23002 10.3224/ijree.v3i2.20891
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-230024
SchlagwörterDeutschland; Hausaufgabe; Erweitertes Bildungsangebot; Ganztagsschule; Schülerverhalten; Sekundarbereich; Ganztagsschule; Ganztagsunterricht; Schülerverhalten; Hausaufgabe; Hausaufgabenhilfe; Außerunterrichtliche Aktivität; Erweitertes Bildungsangebot; Deutschland
AbstractDuring the past decade, many schools in Germany have added extracurricular time to their regular curricular classes. This raises questions about the successful implementation of extracurricular programs and what makes them effective. The aim of this study is to illuminate the connection between these two questions. The theoretical and conceptual framework suggests that individual perception is a core concept that links both issues. Based on multi-method data from the Study on the Development of All-day Schools (StEG), the individual perceptions of two different activities will be investigated. One activity is perceived by the students as just an "extra" curricular activity (an extension of regular classes), whereas the other activity is seen as a real new "extracurricular" opportunity. The results emphasise the importance of viewing student perceptions in a qualitative manner. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal for research on extended education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: