Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHoferichter, Frances; Raufelder, Diana; Ringeisen, Tobias; Rohrmann, Sonja; Bukowski, William M.
TitelAssessing the multi-faceted nature of test anxiety among secondary school students.
An English version of the German test anxiety questionnaire: PAF-E.
QuelleIn: The journal of psychology, 150 (2016) 4, S. 450-468
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-3980; 1940-1019
DOI10.1080/00223980.2015.1087374
SchlagwörterEvaluation; Faktorenanalyse; Fragebogen; Fragebogenerhebung; Validität; Emotionalität; Selbstkonzept; Selbstvertrauen; Selbstwahrnehmung; Selbstwirksamkeit; Adoleszenz; Berlin; Deutschland; Faktorenanalyse; Kanada; Prüfungsangst; Selbstvertrauen; Validität; Evaluation; Fragebogen; Mangel; Sorge; Selbstwirksamkeit; Störverhalten; Prüfungsangst; Mangel; Sorge; Jugendlicher; Berlin; Deutschland; Kanada; Montreal
AbstractThe current study concerns the validation of an English version of the German Test Anxiety Inventory, namely the PAF-E. This questionnaire is a multi-faceted measure of test anxiety designed to detect normative test anxiety levels and in consequence meet the need of consultancy. Construct and criterion validity of (PAF-E) were examined with a sample of 96 secondary students (M AGE=12.8, SD=0.67; 55% girls) from an international school in Berlin (Germany) and 399 secondary students (M AGE=13.4, SD=0.80; 56% girls) from Montréal (Canada). Both samples completed the PAF-E and related constructs, such as school-related self-efficacy, inhibitory test anxiety, achievement motivation, and the Big Five. Exploratory and confirmatory factor analyses confirmed the four-factor-structure (worry, emotionality, interfering thoughts, lack of confidence) of the original German Test Anxiety Inventory (PAF). Each subscale consists of five items with a total of 20 questions. Cronbach's alpha, ranging from 0.71 to 0.82 among Germans and 0.77 to 0.87 among Canadians as well as the re-test reliability (from 0.80 to 0.85 among Canadians) were sufficient. The differential patterns of correlations between other constructs and the indices of test anxiety indicate good construct validity. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The journal of psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: