Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSlade, Sharon; Tait, Alan
TitelGlobal Guidelines: Ethics in Learning Analytics.
QuelleOslo: ICDE - International Council for Open and Distance Education (2019), 16 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-82-93172-43-7
SchlagwörterBildungsforschung; Datenerhebung; Datenerfassung; Datenschutz; Datenverarbeitung; Ethik; Bildungsforschung; Datenanalyse; Digitalisierung; Datenauswertung; Datenerhebung; Lernforschung; E-Learning; Schulsystem; Lernforschung; Datenanalyse; Datenauswertung; Datenerfassung; Datengewinnung; Digitalisierung; Ethik; Datenschutz; Hochschulsystem; E-Learning; Richtlinien; Datenverarbeitung
Abstract"Learning Analytics systems and practices have developed over 10 years or more in a wide range of educational contexts, collecting and analysing large amounts of data to analyse and predict student behaviour and success. The ethical issues that are inherent in this range of practices have however been slower to be understood. This Report proposes a number of Core Issues that are important on a global basis for the use and development of Learning Analytics in ethics-informed ways. They include *Transparency *Data ownership and control *Accessibility of data *Validity and reliability of data *Institutional responsibility and obligation to act *Communications *Cultural values *Inclusion *Consent *Student agency and responsibility. -- The Report does not intend nor is it able to answer all ethical questions about the use of Learning Analytics in all countries, and accepts there are legitimate issues of differentiation deriving from national legislation and broader cultural issues. The Report does however aim to identify a range of Core Issues which it proposes are of global relevance." [Abstract: Authors' information].
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: