Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStrandler, Ola
TitelConstraints and Meaning-Making: Dealing With the Multifacetedness of Social Studies in Audited Teaching Practices.
QuelleIn: Journal of social science education, 16 (2017) 1, S. 56-67Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293
DOI10.4119/UNIBI/jsse-v16-i1-1489
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Bewertung; Bildungspolitik; Politische Bildung; Lehrerverhalten; Schweden; Bildungspolitik; Transparenz; Meinungsäußerung; Lehrerverhalten; Unterrichtsinhalt; Politische Bildung; Sozialwissenschaftlicher Unterricht; Bewertung; Meinungsäußerung; Transparenz; Schweden
AbstractPurpose: The backdrop of the article is the emergence of an international and politically motivated ambition that aims at standardising the purpose and outcomes of teaching practices via various forms of outcome controls. This ambition of standardisation is discussed in a Swedish context in relation to social studies teaching, which, at its core, has highly diverse and sometimes conflicting aims and purposes. The purpose of the article is to analyse tensions that arise in practice as ten experienced Swedish social studies teachers implement outcome-focused reforms in their teaching, and to critically discuss implications for social studies teaching. Method: Interviews, observations and a conceptual framework built on Paul Ricoeur's discussion on the concept of practical reason has been used to analyse tensions that arose when the teachers implemented standardised tests and grading. Findings: Teaching practices shifted from social studies extrinsic dimensions (emphasising an open and individual understanding from social issues) toward social studies intrinsic dimensions (emphasising knowledge about a predetermined content) as a result of policy changes, teachers meaning-making of the reforms, and in relation to external constraints. In conclusion, it is argued that this shift risks circumscribing tools that can be used to deal with inherently complex subject dimensions (Original übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: