Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGriffin, Jermain; Helms, Robin Matross
TitelThe Future Agenda for Internationalization in Higher Education.
Next Generation Insights into Research, Policy, and Practice.
QuelleAus: Proctor, Douglas (Hrsg.); Rumbley, Laura (Hrsg.): The future agenda for internationalization in higher education. Next generation insights into research, policy, and practice. London [u.a.]: Routledge (2018) S. 80-90Verfügbarkeit 
ReiheInternationalization in Higher Education
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-138-28979-6
SchlagwörterAuslandsbeziehungen; Internationalisierung; Migration; Akademischer Austausch; Internationalität
AbstractThis chapter explores higher education partnerships in the unique space of borderland regions, where the progress of such alliances can be subject to a variety of issues, including the complexities of economics, politics, language, and quality of life. It offers an overview of existing research and information about borderland collaborations, as well as a detailed case study derived from an American Council on Education (ACE) report on U.S.-Mexico higher education partnerships (Helms & Griffin, 2017). While each border context is unique, the examples and analysis included illustrate the particular types of opportunities and challenges that arise in cross-border academic collaborations, and provide insights on borderland partnership dynamics that may be helpful in guiding the development and success of such relationships in other parts of the world. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: