Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSubbaye, Reshma
TitelTeaching in Academic Promotions at South African Universities.
A Policy Perspective.
QuelleIn: Higher education policy, 31 (2018) 2, S. 245-265Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733; 1740-3863
DOI10.1057/s41307-017-0052-x
SchlagwörterLehre; Studium; Hochschule; Student; Ausland; Südafrika (Staat)
AbstractA tension exists in universities where the recognition and rewards related to research and teaching in academic promotions are contested. Does teaching play a role in academic promotion and, if so, to what extent? This article examined these questions across South African universities by conducting an analysis of promotions policies and institutional self-reports. The findings show an increasing tendency to recognise teaching on par with research in academic promotions at all ranks, including full professor, especially by research-focussed universities. This mainly occurs via single-track promotion pathways with different emphases on teaching and research. Teaching portfolios that encapsulate multiple criteria are the prevailing method for evaluating documented evidence. The most common measures of teaching are student evaluations and peer evaluations, followed by reflective statements about teaching and evidence of innovative teaching practices. Two teaching criteria were important for promotion to full professor: postgraduate supervision and curriculum design. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: