Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Alarcón, Cristina (Hrsg.); Lawn, Martin (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Assessment cultures. Historical perspectives. |
Quelle | Berlin; Bern; Bruxelles: Peter Lang (2018), 429 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Studia educationis historica. 3 |
Beigaben | Diagramme; Literaturangaben; Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-3-631-67516-8; 978-3-631-70023-5; 978-3-631-70024-2; 978-3-653-06867-2 |
DOI | 10.3726/978-3-653-06867-2 |
Schlagwörter | Evaluation; Kulturvergleich; Schulleistung; Schulleistungsmessung; Geschichte (Histor); Aufsatzsammlung |
Abstract | "This volume is devoted to the reconstruction of "assessment cultures" and their involved groups of actors. The contributions cover examples of Western European, Euro-Asian, East Asian, Latin, and North American as well as international settings and refer to epochs ranging from the early modern period up to the current context". Contents: Early modern cases of assessment -- Transnational perspectives -- Assessment and the construction of 'deviance' -- National perspectives -- Assessment and psychologisation -- Actors of assessment. |
Erfasst von | Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Berlin |
Update | 2018/4 |