Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEvangelista, Leonardo
TitelEAF Accreditation Framework for the European Career Guidance Practitioners at a Glance.
QuelleJyväskylä: International Association for Educational and Vocational Guidance (IAEVG) (2009), 4 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Zusatzinformationhttps://www.orientamento.it/indice/eaf-accreditation-framework-for-the-european-career-guidance-practitioners-at-glance/
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
URNurn:nbn:fi:jyu-201002081197
SchlagwörterEvaluation; Selbstevaluation; Kompetenzmessung; Europa; Berufsbild; Evaluation; Europäischer Bildungsraum; Ausbildung; Bildungsberatung; Qualitätssicherung; Bildungsverwaltung; Rahmenrichtlinie; Selbstevaluation; Akkreditierung; Bildungsberatung; Bildungsverwaltung; Rahmenrichtlinie; Aufgabenorientierung; Performanz; Akkreditierung; Ausbildung; Berufsbild; Bildungsberater; Beratungswesen; Qualitätssicherung; Europa
Abstract"In many European countries the training of careers guidance practitioners is not formally established and based mostly on non formal and informal learning; a comprehensive system of qualification is lacking; where existing, qualifications are not comparable between different countries. The development and implementation and adoption at European level of a framework for accrediting people delivering career guidance such EAF Accreditation Framework for the European Career Guidance Practitioners (EAF) could substantially contribute to the improving of the sector. Accreditation scope is threefold. First, accreditation of practitioners is a tool for internal quality assurance in organizations that employ them. Secondly, it is a tool for reassuring users and financers (public authorities) on quality of career guidance delivery. Last but not least, accreditation allows practitioners to assess their capabilities and to identify directions for improvement and training, and helps to rise their status distinguishing them by other not accredited colleagues." This presentation was held at the 2009 conference of the International Association for Educational and Vocational Guidance (IAEVG) in Finland. [Abstract: Author's information].
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: