Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNeumann, Uwe
TitelCooking courses in higher education.
A method to foster education for sustainable development and promoting sustainable development goals.
QuelleAus: Leal Filho, Walter (Hrsg.): Handbook of sustainability science and research. Cham, Switzerland: Springer (2018) S. 827-848
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheWorld sustainability series
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-319-63006-7; 978-3-319-63006-9; 978-3-319-63007-6
DOI10.1007/978-3-319-63007-6_50
SchlagwörterBildung; Kompetenz; Umweltbildung; Kommunikation; Bildung; Ernährung; Kochen; Kommunikation; Unterricht; Wissenschaft; Didaktik; Hochschule; Projekt; Küche; Kompetenz; Hochschulbildung; Gesundheitsförderung; Nachhaltigkeit; Didaktik; Unterricht; Projekt; Ernährung; Gesundheitsförderung; Bildung für nachhaltige Entwicklung; Nachhaltigkeit; Nachhaltige Entwicklung; Kochen; Küche; Hochschulbildung; Wissenschaft; Hochschule; Kompetenzentwicklung
AbstractSince October 2011, we offer an optional course "CookUOS-Cooking in context of health literacy and education for sustainable development" at University of Osnabrueck assuming, that cooking and eating is a feasible method to convey ESD by combining theory with an emotional activity everybody knows (Neumann et al. 2016). CookUOS works as a "bus" to pitch science to the participants. They develop figurative and decision-making competencies, self-responsibility and self-efficiency by practice-related tasks. During interdisciplinary colloquia, CookUOS initiates by means of an obligate transdisciplinary change of perspectives a multiprofessional and interdisciplinary exchange between the participants. This paper votes for the implementation of more theory practice-based approaches in higher education to recruit multipliers. A cooking course following theoretical lectures in the curricula of higher education fosters knowledge, competencies and skills we need now and in the future to achieve ambitious agenda 2030 aims. An overview of a 6-year experience analyses pitfalls and succeeding. It furthermore points out opportunities for research as well as options to promote a transfer of knowledge within this process to society to society and vice versa. (Verlag).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: