Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchammann, Hannes; Böhm, Thomas
TitelRefugees in higher education.
Constraints, challenges and lessons learned from early surveys and practical experiences.
QuelleIn: Journal of the European higher education area, 7 (2017) 4, S. 13-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2192-0109
SchlagwörterEmigrant; Ausländer; Flüchtling; Student
AbstractFrom 2015 onwards, German universities started to develop a broad range of activities for refugees with academic aspirations. In this article we focus on the institutional changes that go along with those developments. While our main focus is in Germany, we also consider developments in some other European countries. Firstly, we reflect on some of the most important challenges refugees face when pursuing higher education. Secondly, we highlight central characteristics and tendencies of the newly established pre-study programmes at universities funded by the Federal Ministry of Education. Finally, we present some recommendations that might be of interest to decision makers in higher education beyond German borders. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the European higher education area" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: